sobota, mája 04, 2013

Japonsko deň tretí

Dnešný deň sme začali v mekáči keďže strava v hoteli sa mi zdá trocha drahá. V pláne dňa bola historická štvrť Asakusa a potom Tokyjské klasiky Ginza, Tokyo tower (postavená skôr ako SkyTree a tým pádom nižšia) Shibuya, Harajuku a Shinjuku.

Zakúpili sme denný Tokyo metro lístok za 1538¥ per osoba poďho skúmať veci v Asakuse veď cestu už poznáme od včera nie? Jasné že nie. Po vystúpení z metra sme sa pobrali presne opačným smerom ako včera a presvedčovali jeden druhého že šag tu to už je. Nič nebolo. Po hodení oka na OpenMaps a napravení smeru sme rozkufrovali a našli pekný obchod s domácimi modlitebňami. Akorát tie ceny. Asakusa sa mi zazdala akási plnšia ako včera o jedenástej večer. Miliarda ľudí naokolo spôsobená Golden weekom v Japonsku a všetci sa rozhodli že Asakusa je fajn miesto na nákupy a návštevu. Parádne kimono som si našiel, ale ešte stále rozmýšľam či si také kúpim. Spravili sme si veštbu za 100¥ tak uvidíme čo nás čaká :-) cestou späť sme stretli skupinu nejakých cheloškov a dievčičku čo sa s nami chceli vyfotiť tak reku že hej tvrdili že vedia kde je slovensko ( veľmo som im neveril ) ale ďalej nám nejaký reklamný šuhaj tiež tvrdil že vie kde je SK a keďže bol v Chorvátsku a Bosne Hercegovine tak som mu to aj uveril.

Mierne komplexná cesta metrom smer Ginza. Vystúpime a kukám naokolo že čo je tu zaujímavé pre geeka. Skoro nič až na masívne veľký Apple store s Free WiFi :-) Rýchly upload čo najviac fotiek obzretie sa naokolo ( naozaj ma netrápili obchody s voňavkami a okuliarmi) a nasadzujeme kurz Tokyo Tower. Vežička je to pekná, akorát zase je tam miliarda ľudí v rade na lístky. Kašleme na to a ideme von. Čaká nás WTF moment of the day v podobe október festu na japonskú nôtu. Pevo, párky, nemecké ľudovky a lavice z Agátov included (originál štýl) tak som hodil jedno kvasinkové. Japončík za pípou sa celkom snažil ale úplne najlepšie ho nevyškolili, pivo však bolo veľmi fajn. akorát tie japonečky v bavorských krojoch by mali podstúpiť plastiku na zväcšenie poprsia :-)

Shibuya bolo opäť obchodné miesto s miliardou ľudí a najznámejšou križovatkou, káva v Starbucks nebola veľmi dobrá (také kakavko) ale aspoň sme hodili oko na križovatku zvrchu.
Krátka okružná cesta neodhalila nič zaujímavého okrem spústy predražených obchodov a tak sme sa pobrali do Harajuku

Harajuku má byť tým vysneným miestom každého správneho Otaku, ale keď sme to obišli dookola žiadne skvelé cosplay sme nevideli. Predpokladáme že sme boli na správnom mieste ale v nesprávnom čase ( asi boli v táckarni na obed alebo čo)

Nasadáme do metra a poberáme sa do Shinjuku. Skyscraper district a electric stores. Zapadáme do prvého obrovského obchodu a poučený Akihabarou presne lokalizujeme miesto kam chceme ísť. Headphones, keďže som už včera básnil o noise cancelation sluchátkach. Na štvrtom poschodí vstupujeme do raja audiofilov. Všade samé sluchátka pripravené na počúvanie. muzika vlastná alebo lokálna. Prepočúval som si najprv také tie podľa recenzií vybrané na normálne počúvanie. beyer dynamics 770 zneli veľmi pekne a určite sa k nim vrátim tak isto aj všelijaké toe senny, pioneery, sony, akg a ostatné značky ktoré som doteraz ani nevidel nieto ešte počul. Potom som sa šiel bližšie pozrieť na noise cancel sluchátka. Začal som s Bose quietcomfort q15-s a postupoval všetkými ostanými (pioneer, harman, B&W, sony atď.) Bose nastavilo latku veľmi vysoko a tak som ich zobral. Ono totiž keď som si ich nasadil na uši a zapol ich tak zrazu zostalo skoro úplné ticho a to v tom obchode bol celkom pekný huriavk. Zastavili sme sa ešte v TV oddelení kde bola sakra veľká 4K TV od Sony. To je budúcnosť a nie nejaké 3D.

Cesta domov a prvý regulérny pokus najesť sa v lokálnej reštike. Výber podľa obrázku. Chutilo velice dobre a zajtra ideme džgať znova :-)

Powering down

Žiadne komentáre: