nedeľa, mája 19, 2013

Japonsko deň osemnásty cestovací

Budíček o 5:00 tokyo time. Spal som asi tri hoďky, rácham kávu z plechovky 2 ks a sypeme na stanicu. Lístok z automatu 160¥ (Asakusa - Ueno) sadáme do skoro prázdneho metra. Výstup na Ueno a presun na Keysei line čo je taká zrýchlená električka idúca okolo 200km/ hod smerom na Terminal 1 v Narita airport. Celé to trvá asi 40 minút (normálny vlak viac ako hodinu). Výstup na letisku, ukázať pas, presun na checkin v obrovskej hale. Chvíľa čakania odlifrovanie backpackov, prechádzame cez security check. Ako obvykle mám nejaký ten nožík vo vaku a dievčička ho neomylne vyberá z vaku. Našťastie žiadne zahadzovanie sa nekoná (štýl budapešť), ale som poslaný späť na checkin. Courage skontrolovaný vyčkáva aj s mojím už skontrolovaným kufrom. Dobieham na checkin, dievčička zalamuje rukami že samotný nožík sa nedá a batožina je už na ceste k lietadlu. Navrhujem poštu a som odprevadený až k najbližšiemu post ofisu, ktorý je ešte zavrený. 8:30 otvorenie odposielam nožík v obálke smerom na SK za 410¥ (cena aj s obálkou) a utekám späť. Nový sec check, prechádzam cez pasové a hýbem a smerom na gate 35. Nachádzam Couraga aj s kufrom, míňame posledné jeny. Opäť sedíme skoro úplne vzadu v lietadle, ale tentokrát mám QC15 tak let ubieha v pohode. 11,5 hodiny neskôr pristávame v Zurichu, pilot to práskne o zem dosť razantne. Prechádzame rukávom dnu sme smerovaný na transfer a čuduj sa svete nový security check! V tranzite ktorý je oddelený. Pokračujeme na vláčik, opäť hrajú švajčiarske ľudové plus búkanie kravičiek. Dávam cake is a lie plus kávu, presun do brány pre ZRH - BUD. Delay asi pol hoďku, a ešte bonusové čakanie v lietadle. Odliepame sa, fotím Alpy. Za hoďku sme v BUD. Už pri vyzdvihovaní batožiny vieme že sme doma. Batožina pohádzaná halabala na páse, bagážnici nesklamú a ráchajú všetko na kopu. Vychádzame von, stretávka s Mariánom a Peťom, nadávanie na maďarský parkovací systém ktorý je samozrejme len na hufnágely, kartou len v búdke ktorá ideálne nieje poriadne označená. Odchod smer SK. 24 hodín hore, zvítavačka krátke vybalenie vecí a šup spať.