utorok, augusta 24, 2004

Surfujte stastne (a bezpecne)

docital som sa na slashdote ze existuje stranka browse happy ktora nabada ludi aby pouzivali bezpecnejsie a uzivatelsky prijemnejsie prehliadace. s tymto postulatom mozem jedine suhlasit. sam som presiel vyvojovou cestou od netscapu na vyske (doby internetoveho stredoveku ,64 kbit linky pre celu skolu a hodinoveho stahovania 100 kbit suboru) cez IE od verzie 4 (ktory sa snazil integrovat sa s OS), potom dlho dlho pouzivanie verzie 5 (v sucinnosti s operou ktora bola vtedy priekopnikom tzv. tabbed browsing), prisiel explorer 6 a s nim aj win XP a nakolko ma uz otravovali vsetky tie muchy ktore mal (musim mat otvorenych milion okien, nevie blokovat pop up okna, skusta vsetko co mu pride pod web render engine ) presiel som na operu verziu 7, ktora sa mi velmi pozdavala(vedela prave vsetky tie veci ktore explorer nevedel :-) ), ale bohuzial nevedela poriadne nacmarat stranky na obrazovku. boli vacsinou nejake odsadene niektore java elementy nefungovali tak ako mali. no opera so svojimi pravidelnymi updatmi postupne riesila tieto chrobaky. potom prisla chut opat skusit nieco nove a tak som siahol po mozille vtedy vo verzii 1.5 ktora sa mi velmi pozdavala a ostal som pri nej dlhy cas (v sucinnosti s mozillou so opustil aj mailoveho outlooka expresneho a aj normalneho outlooka). mojim finalnym prehliadacom po mozille 1.7 sa stal firefox ktory pouzivam az dodnes. opustil som mozillu aj z dovodu nedostatocnej podpory pluginov plus ofrflanie mozilly od priatela debianistu, ktory tvrdil ze unixova kultura tvrdi ze jeden program na jedno pouzitie (narazal na integrovany mail klient v mozille). momentalne pouzivam firefox v0.9.3 s kopou pluginov (adblock, webdeveloper, sage, atd. ... ) a tesim sa na dobu ked bude IE pouzivacov tak malo ze moj dalsi priatel webdesigner a grafik tiez prejde na nejaky iny prehliadac. :-)

Žiadne komentáre: