nedeľa, apríla 29, 2007

Opera @ Mac vytriezvenie

nuz otestoval som intenzivne Operu ze ako sa teda sprava pod Macom. fonty su uz celkom OK aj ked niekedy si pomoze inym zobrazenim. pamatove zrutstvo sa kona rovnakym sposobom ako u Firefoxa. Ale netreba zabudat ze mam dlhodobo otvorenych okolo 30 tabov (to koli studiu clusterov windowsovych). Firefox zral troska viac pamate okolo +10 -15 MB pri rovnakych taboch a viac procesoroveho casu +2 - 3 %. cize nejaky zasadny rozdiel v pouziti prostriedkov tu nie je. o to vacsi rozdiel zacina byt pri pouzitelnosti. prve co udrie do oci nevie poriadne blokovat reklamu. v tomto je proste Fox daleko vpredu. tak isto co sa tyka nastavovania otvarania tabov. prostredne tlacitko vo Foxe otvori linku do noveho tabu v pozadi. v Opere som toto nevedel nastavit a velmi mi to branilo v praci. jedina moznost je prave tlacidlo a new tab in background. tiez nepotesi nutnost maskovania sa za iny prehliadac ktore je zbytocne zlozite a nastavuje sa len pre danu stranku. chyba moznost nastavit taketo nieco globalne (chapem vyvojarov ze chcu aby sa Opera dostala viac do popredia v rebrickoch). ona spominana sviznost Opery pri 30 taboch uz sviznostou nie je. rovnako ako pri Firefoxe. zaujimava situacia nastala v Opere po kliknuti na windows media format. bol som poslany na microsoftiu stranku s tym ze si mam stiahnut windows media player. uz uz som sa zacal tesit ze ake je to celkom fasa ked mi vyskocila ponuka na stiahnutie .exe !!! suboru :-) tak som teda pokrcil plecami a zavrel okno. takze momentalne zostava Opera na Macu len v latentnom stave a pokracujem v hladani vhodneho prehliadaca. Safari vzhladom na beztabovost nim urcite nieje. este chcem poskusat Camino. ale obavam sa ze to bude podobne ako Firefox.

update: aby som nezabudol predosly post je pisany v Opere. ako je predpokladam vidno u vsetkych prehliadacov, opera si velmi nerozumie s blogger editorom. vid uletene pismo :-)

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

hmm typek ta ja mam maca a skusam si poriesit na to veci a tak a som pocula ze opera dokaze tahat torenty. je to pravda aj pri macu? hmm inam sa mi Mac celkom pozdava ale ta snazim sa zvykat si na to bo vies jak to...