štvrtok, februára 24, 2005

Freesco frisko cisco

i vznikla potreba rozdelit u priatela laca pripojenie internetove medzi viac pocitacov. poziadavka znela: "aby som to mohol vypnut jag televizor". rozmyslajuc ci tam zavesim widle (lebo jak janiq tvrdi widle toho znesu :-) ) rozhliadol som sa po webovom vsehomire a objavil som freesco. freesco (FREE ciSCO) je mala linuxova distribucia na jeden FDD ktora robi presne to co som potreboval. router. a to tak ze dobre a rychlo. staci akykolvek i386 kompatibilny stroj, minimalne 2 sietove karty, aspon 8 MB ram a ked vznikne potreba aj jeden HDD (bohato staci 200 MB a to iba v pripade rozsireni). a mozme spustat. testovacia masina bola povodne p III 800 128 MB ram a 2 GB disk. cize miesta na hranie az az. sietovky boli 3com cize problem ziadny. po pol hodinovom laborovani a klasickych zmetkoch sa mi podarilo zdarne nakonfigovat a spustit router. pozeram ze to vyzera celkom fajn. v tom prisiel laco s masinou na ktorej to malo bezat. no masinou. skor to bolo take torzo pocitaca :-) ale ako sa hovori pevna vola vsetko zdola a masinka momentalne bezi ako lusk. hw konfiguracia p 166 mmx, 32 mb ram, a tez volaky 2 gb disk, sietovky realtec. tiez som objavil aj ze k tomuto routeru existuju aj rozsirenia a to celkom dost rozsireni. od apache az po nejake zipovacie nastroje. momentalne je tam zacapena podpora open ssh, webrozhranie na ovladanie, DHCP server, NAT, firewall a ak sa mi podari pochopit tak aj traffic shaping. no proste krasa.
kto tvrdi ze linux je zlozity ?

Žiadne komentáre: