štvrtok, augusta 28, 2008

iPhone bez viazanosti. Dejstvo druhé - Real World

I tak som sa ráno pobral s Pauliem do práce s tým, že mám cez internet zarezervovaný iPhone na Prievozskej 6/A v originál predajni pomaranča. Skusmo som sa rozhodol že sa zastavím hneď zrána či náhodou nebude v samotnom srdci pomaranča dostupný tento technologický šperk. Vykračujúc si rannou Bratislavou hľadajúc predajňu v ktorej som nikdy nebol, spoliehajúc sa na Google maps a jeho lokalizačné schopnosti. Hľa oranžový chrám predomnou. Vkročiac dovnútra takto ráno nebolo takmer nikoho iba ďalší človek kupujúci si tiež iPhone. Na moju zákerne mierenú otázku ohľadom skladových zásob 16 GB iPhonu v čiernej farbe, som dostal prekvapivú kladnú odpoveď nasledovanú kúpou s upozornením že ten telefón vlastne nič nevie a treba mi o tom podpísať aj papier. Keďže mi nevadí angličtina, MMS som poslal za život dohromady asi 20 (na MMS existuje aplikácia, ale môžem posielať maily) a WAP považujem za stratenú technológiu (vzhľadom na vstavaný browser safari), vadili mi v podstate dve veci. Nevypnuteľné T9 a Bluetooth cez ktorý si pripojím iba slúchatko. Synchronizácia prebieha cez iTunes, je celkom rýchla a zároveň sa s ňou robí aj backup telefónu. Na moju ďalšiu zákernú otázku ohľadom ďalšej podpory produktu (oná T9) som dostal vyhýbavú odpoveď. Ostatné správy zo sveta v stručnosti.

- veľkosť je tak akurát
- vyzerá celkom odolne
- mauálny prepínač vypínania zvuku poteší
- áno oficiálne nevie MMS
- tá T9 neni až taká T9 keďže máme k dispozícii qwerty písatko ale je mierne otravná
- aplikácie sa inštalujú rýchlo a zachvíľu máme plnú obrazovku rôznych somarín :-)
- našiel som nejaký návod na ringtones vlastné vyrobiteľné pomocou iTunes v podstate akýkoľvek m4a fajl (AAC kodek) premenovaný na m4r
- foťák na iPhone má práve jedno tlačítko :-)
- telefonovanie ako také je celkom fajn vymyslené
- mobilné browsenie webu je bezkonkurenčné, WAP mi naozaj nechýba :-)
- teším sa na ssh klienta, ešte si vyberám ktorého použijem
- remote iTunes je mega dobré
- RDC pre windows je tiež ýborné
- Cisco VPN este odskúšam

zatiaľ v stručnosti stačí.

Žiadne komentáre: