pondelok, januára 28, 2008

Hackintosh layer two (said as whisper)

Hackintosh podruhý krát. Teraz novší a lepší. A hlavne z inštalačného DVD a nie ako minule prekopírovaním partície.

Howto:

1. Uchopíme správny DVD image ktorý sa volá napríklad "KALYWAY LEOPARD 10.5.1 intel SSE2 and SSE3"

2. upálime DVD 4,6 GB

3. Vložíme do mechaniky. Tu sa na chvíľu zastavíme a dáme si krátku debatu o DVD mechanikách v 21. storočí. V roku 2007 by sme mali zásadne používať dva typy mechaník a to konkrétne SATA a USB. Vyhnite sa problémom, ktoré som mal keďže som ešte stále užívateľ IDE DVDvšeličo mechaniky LG. Použite SATA mechaniku alebo USB. Ja som použil druhú z možností, keď sa mi asi dve hodiny nedarilo rozchodiť tú moju internú (Paulie vďaka :-) ).

4. prenastavíme BIOS na AHCI (SATA mód) a rozlúčime sa s podporou IDE diskov a mechaník (viď bod vyššie). Zapichneme USB klávesnicu (No PS2 a ani sa mi ju v leovi nepodarilo ešte rozbehať takže som sa rozhodol to ignorovať. Počkáme na troška prehnane dlhý boot a započneme inštaláciu. (custom samozrejme)

5. v custom nastavení povyberáme správne HW náležitosti ako napríklad typ procesora (if proc = "Core Quad" then "šecko v porádku"), zvukovicu na doske (určite sme si pozreli akú to vlastne dosku máme (P5K premium v mojom prípade), sieťovku wlanovú (akýsi Realtek ale ja radšej kábel)

6. Klikneme na inštalovať (všetko je v ENG. jazyku) a ideme si dať obed, prípadne sa venujeme nejakej inej bohumilej činnosti

7. Po reboote si pozrieme pekné úvodné Leopardie video. a začneme nesmelo klikať pokiaľ makovníka vidíme po prvý krát.

8. užívame pravidelne 3 x denne prekladáme Win XP (kôli hernému odpočinku, máme radi Supreme Commander). Vistu neodporúčam, je na mňa agresívna a furt sa ma pýta škaradé otázky typu či som si teda ako naozaj ale úplne naozaj istý že chcem zmeniť pozadie desktopu, čo bude určite brutálny security problém, keď je na to potrebné práva Administrátora.

9. v pravidelných intervaloch premýšľame prečo sa nechce jablčníkom do naozaj poriadnej podpory hier.

"Lieutenant Dan got me invested in some kind of fruit company. So then I got a call from him, saying we don't have to worry about money no more. And I said, that's good! One less thing."

Forrest Gump


P.S.: Hodiť oko na Serial Experiments LAIN

Žiadne komentáre: