piatok, júna 01, 2007

Máme radi autobusy SETRA

Pýtate sa prečo? Pretože majú zásuvku na 220V.

streda, mája 30, 2007

Google maps na mobil!

sa dajú sa stiahnuť priamo na mobil. S pracovnou N 6233 som nemal žiaden problém. stačilo sa nanavigovať na stránku www.google.com/gmm a stiahnuť aplikáciu a následne aplikácii povoliť prístup na web. podporuje aj satelite view, ale keďže nitra ešte stále nieje celá odfotená tak zatiaľ musí stačiť aj map view, ktorý je veľmi podrobný aj s názvami ulíc.

HP Systems Insight Manager

Po galérii švárnych junákov a dievčiny pohybujúcich sa v bratislavských luhoch a hájoch sa presunieme opäť ku hranatým serverom od HP. Konkrétne k softvéru HP SIM ktorýžto bude inštalovaný na mašinky.

Čo to vie a prečo to chceme?
Vie to komplet správu HW od HP a hlavne vie posielať statusy na nejakú mailovú adresu, čož sa neskôr môže zvrhnúť na zasielanie SMS o HW statuse. keďže stroje budú vzdialené rádovo v stovkách km je celkom vhodné mať prehľad o hw zdraví.
Inštalácia je celkom jednoduchá je potrebné stiahnuť z HP webu inštalačný fajl o veľkosti štandartnej pre HP programy t.j. čím viac tým lepšie. (v tomto prípade 500 MB). Je tiež celkom rozumné nachystať si aj nejaký ten SQL server aby mal kde dáta skladovať. na konci inštaláci je potrebné skonfigurovať prístupy a kam má posielať alerty pripadne statusy.

tento vec by mal celkovo zjednodušiť staranie sa o HW na HP serveroch a je určený pre naozaj veľké farmy serverov. dúfam že to zjednodušenie naozaj bude fungovať.

utorok, mája 29, 2007

Konečne Kyborgom

Teda aspon navonok. Zakúpil som totiž Bluetooth Headset pre telefón aby som konečne mohol s kľudom prijímať hovory aj v aute. Konkrétne Nokia HS-26W. A tým pádom som zistil aj jednu nemilú skutočnosť. Stará dobrá Nokia 7650 nevie Bluetooth audio. Čiže definitívne ju musím zrecyklovať nejako. je veľmi pravdepodobné, že bude čoskoro nahradená novým telefónom (respektíve komunikátorom) a to konkrétne Nokia E90.

D1 Zápcha

Dnes ráno sa naša milá D1 opäť upchala. A pekne od triblaviny. Na utorok veľmi to nezvyklá vec nakoľko všetci cezpoľný by už mali kvasiť v práci. počúvajúc najpomalší dopravný servis, že čo sa to vlastne deje som sa po prvej pol (!) hodine dozvedel, že pri triblavine je policajná hliadka. Reku asi kontrolujú diaľničné nálepky tak čo s nimi. Ale po ďalšej polhodine sa situácia objasnila. Berg nepúšťa kamiónovú dopravu a kamióny sú vraj až po prístavný most. reku fasa a dík rakúskym kamarátom. po príchode na prístavný most som videl iba kopu iných áut ale real kamióny boli až 100 m za zjazdom z prístavného mosta. Čo k tomu dodať? Iba hnusne sebecky že mi pokazili priemernú spotrebu :-)



pondelok, mája 28, 2007

Scj@Digmia

WooDy@Digmia

Ea&Oryon@Digmia

Next@Digmia

Kubko@Digmia

Juraj@Digmia

Iwik@Digmia

Canon 50mm 1,2 L USM @ EOS 350 D

Och. nachvíľu som mal možnosť skúsiť fajnovučký objektív od canonu 50mm F 1,2. Ťažká paráda. akorát ťahám fotóze, takže zachvíľu to zacapím aj sem na blog.

Kto je kto v Európe

celkom pekné, ale nie sú tam všetky krajiny európy. Chýba napríklad Andora, Vatikán a možno ešte ďalšie minikrajinky ako Montecarlo, Lichtenštajnsko a teraz si viac neviem spomenúť. Nezvládol som Estónsko, a Albánsko.

http://www.addictinggames.com/europemap.html

Pôvodný embed som vypol kôli otravnému zvuku.

nedeľa, mája 27, 2007

Komentovanie odblokované

Na skúšku som opäť odblokoval komentáre. Dúfam že sa mi už SPAM bude vyhýbať. Keby náhodou nie, tak opäť zamknem len pre registrovaných.

CAPTCHA pomáhaj nám!

Hyundai Getz 1.1 spotreba a iné- Rok a pol po

Keďže som zmenil zamestnanie, začal som sa premiestňovať do BA sám. Tým pádom mi klesla aj spotreba na veľmi rozumných 5,6 litra / 100 Km z pôvodných 7,3 l / 100 Km. Samozrejme to nepripisujem len nižšej váhe vozidla ale aj tomu že som sa začal približovať k cieľu iba 100 - 110 kilometrovou rýchlosťou. pri tejto rýchlosti prídem z NR do BA o nejakých 10 minút neskôr, ale to mi nevadí. Podstatná vec je, že čím viac sa ponahľate tým skôr prídete do zápchy. A medzi NR a BA je toto skoro pravidelné. Hlavne medzi Sencom a Bratislavou. Najčastejšie v Pondelok ráno a piatok večer. Samozrejme nejdem tých 100 - 110 celý čas. pri predbiehaní je aktivovaný aggressive mód, to znamená že zrýchlim tak aby som zbytočne nebránil tým za mnou. ale akonáhle sa vrátim do pomalého pruhu opäť gúľam stodesinou. Mimochodom, všimol som si že ohľaduplnosť vodičov v SK celkom vzrástla za posledných pár rokov. Len tak ďalej :-)


A ešte čosi. Svietim stále. Na spotrebe sa mi to neprejaví (deci benzínu som kôli bezpečnosti ochotný obetovať) a hlavne som videný.