streda, júna 06, 2007

Letom svetom, autobusom po slovensku

Respektíve ako sa išlo na svatbu do Bardejova. Začalo sa to nevinne pred niekoľkými mesiacmi kedy som bol požiadaný priteľom Mišom, že či by sa mi ho náhodou nechcelo fotiť na svatbe. I privolil som a tak som sa 2. júna ocitol v autobuse smerujúcom na východ. cesta to bola strastiplná (nalievať alkohol za jazdy nieje žiadna zábava), ale i poučná (ako naraz písať na SILC a držať notebook s mobilom aby nepadol pri prudšom brzdení prípadne akcelerácii). Elektrika v autobuse mi umožnila otestovať ozajstné mobilné pripojenie (od pomaranča). Celou cestou pohoda, dokonca aj v tuneli branisko bol aspon EDGE, ale za koniec sveta som vyhlásil Spišskú Novú Ves. V istej zákrute mi telefón vyhlásil že koniec internetu a bolo. Za SNV som spojenie obnovil a bolo stabilné až do konca cesty. Rýchlosť pripojenia bola samozrejme kolísavá podľa pokrytia od GPRS (úplné zlo keď človek vidí naskakovať písmenká v termináli), cez EDGE tiež nič moc vzhľadom na latenciu až po celkom uspokojivé 3G ktoré bolo prístupné iba vo väčších mestách. Čo dodať na záver? Mobilne sa už po slovensku celkom dá, aspoň čo sa ciest týka a uvítam viac autobusov so zásuvkami.

Žiadne komentáre: