utorok, septembra 26, 2006

Pravda = Radio Jerevan?

Zaujimavy clanok sa nam objavil v internetovej verzii dennika Pravda. Vraj Cina vytvorila novy internetovy protokol. Reku eeeeej bistu to uz musi byt ina vec. i zacal som citat. a cim viac som cital, tym vacsi usmev sa mi zacal zjavovat na tvari. pred tym usmevom to vsak bol iba nemy uzas. aby som uviedol veci na pravu mieru zapisal som takuto vec do diskusie (tu uvediem aj link na wikipediu z ktorej som cerpal info):

"IPv6 urcite nieje novym protokolom. vznikol v roku 1994 (8 rokov! - to este pravda asi nechyrovala o nejakom internetovom vydani) a urcite ho nevymysleli cinania (boli to pani Steve Deering a Craig Mudge z Xeroxu) :-) tiez mam vyhrady k k zvyseniu rychlosti. rychlost sa zmenou protokolu nezvysi. zvysi sa iba pocet volne dostupnych adries ktory nieje neobmedzeny ale iba straaaaaaasne velky (konkretne 4.3×10 na 9 adries). pripada mi to ako keby niekto v pravde nieco zacul informaciu, ale minimalne od tretieho zdroja a zapisal si z takejto komunikacie utrzky rozhovoru dvoch ludi."
Od internetoveho dennika formatu pravdy som cakal trocha viac. nie omnoho viac, ale aspon preskumanie zdroja. relevantnejsie informacie o Cinskom hromadnom prechode na protokol IPv6 mozete najst napriklad na www.cio.com alebo v inom kontexte u Frantiska Fuku.

pondelok, septembra 25, 2006

Wallpaperova lienka



Lienka sedembodkova wallpaperova nafotena na zadnom narazniku auta mojho . kto by nahodou chcel vo vacsom rozlisku nech sa ozve . dodam bez zbytocnych reci :-) Posted by Picasa

Suzuki SX4 - 1,6 4x4

Cha. Takze brat nakoniec zamenil staru fabiu za novu karu. konkretne Suzuki SX4. mal som tu cest urobit kratky test ride, ze aky je to pocit.













Auto sa urcite pozdava. Nasleduje kratky suhrn pocitov zo zhruba 30 minutoveho osahavania. 1,6 motor slape celkom ok (vraj 108 koni podla papierov). auto mi pripada o dost hlucnejsie ako moj Hyundai maly pri 140km/h, ale dalo by sa to ospravedlnit ako pneumatikami tak aj tym ze SUV asi velmi aerodynamicke nieje. kedze cestovna rychlost sa bude aj tak pohybovat na urovni 110-120 km/h tak hluk az taky nebude. tiez som si vsimol ze vyrobcovia zacinaju konecne pracovat s bezklucovymi rieseniami. to znamena ze na nastartovanie auta nieje potrebne zasuvat kluc do spinacej skrinky. staci ho mat v kabine. po vzdialeni sa mimo kabinu nieje mozne ani nastartovat ani zamknut. toto som sice uz zazil na Toyote Prius, ale potesi ze sa s tymto zacinaju zaoberat aj pre normalny lud.













Ovladanie radia aj na volante v standartnej vybave, tak isto ako spotrebometer, ktory vsak nevie nic ine ako aktualnu spotrebu, co ma celkom zarazilo. vraj sa neda ani doprogramovat (co sa mne az tak nezda). klima je automaticka (to znamena ze drzi stupne celziove pevne v rukach). z tych marketingovych plusov je treba spomenut onu 19 cm svetlu vysku. s tym uz sa da naozaj vybehnut aj do lesa pomaly. ovladanie 4x4 je zalezitostou jednoducheho prepinaca umiestneneho vedla rucnej brzdy. nastavenia su tri: bud dvojkolka, kvazi stvorkolka (dynamicke presuvanie vykonu podla potreby) a stvorkolka natvrdo ale len do 60 km/hod. spotreba priemerna namerana jest vraj 7,2 l/100km pri kombinovanej jazde (mesto vs. dialnica). vyborna vec je aj vyssi posed charakterizovatelny skratene ako prehlad nad situaciou. sedadla su tvrdsie co mne osobne celkom vyhovuje. potesil taktiez odkladaci pristor na flasu integrovany do dvier. kufor pristupny velmi dobre a hlavne priestranny. zamykatelny takym malym cudlikom zvonku po dvojitom stlaceni (toto je aj na dverach). proste kara do pohody i nepohody. uz sa tesim na zimu ked dufam ze nalomim brachu na nejaky testik parkoviskovy snehovo-ladovy.