štvrtok, februára 10, 2005

EDGE armed & ready

som si povedal vcera o piatej poobede s tym ze som s nadejou klikol na ikonku orange internetu na mojeje domacej ploche dufajuc ze karta uz bude aktivovana a vsetko bude v poriadku. nebolo. aspon nie vsetko. po tom ako mi z pomarancovej predajne zavolali ze prisiel objednany modem nastala radost v mojom srdci, ze uz konecne bude doma net. priduc domov poobede zinstaloval som modem zadacom (vraj to slovensky vyrobok) s tym ze cakam do piatej aby som to mohol slavnostne odpalit. po onom dvojkliku sa vsak modem vzoprel, ze on sa veru nikde pripajat nebude. pomyslel som si ako sa to krasne zacina. prezrel som nastavenia, vsetko oukej. skusam znova. zasa nic. hovorim si fiii doslo na studium manualu neni dobre. vytahujem papier reku ci som volaco v tej postupnosti instalacie nevynechal, ale zjavne som nastavil vsetko v poriadku. nuz co. mame este cd s ovladacmi (aj ked detekcia a instalacia modemu prebehla bezproblemovo). zistujem ze aj na cd je navod na instalaciu. otvaram s nadejou pdf subor ze mi povie nieco nove. a naozaj. na papieri chyba manualne donastavenie modemu. chytro doplnam inicializacny retazec naposledy skontrolujem nastavenia a pripajam sa. konecne. modem sa tvari blikavo. skusam firefox rozbieham prve weby vsetko sa zda okej. zhruba za 20 minut spojenie z nicoho nic pada. modem nachvilu mizne zo spravcu zariadeni a je znova detekovany. pri pokusoch pripojit sa vyhadzuje exoticke chyby ktore som este nevidel. odpojim modem pripajam ho znova. tentokrat sa konekt zdaril. browsim dalej vsetko sa zda byt v poriadku. odpajam sa a odchadzam na trening. po navrate sa opat pripajam tentokrat uz bez problemov. nakopavam mirandu doinstalovavam pluginy. prve messages. po 20 min opat pad modemu. prestava sa mi to pacit. hladam podrobnosti o driveroch pre modem a konvertor serial_to_USB. skusam nainstalovat nejaky nokiacky soft [link priamo na sftver] na spravu toho modemu. po nutnom restarte pripojenie vydrzi max 10 sekund a pada. kedze som preinstalovaval aj drivery modemu odinstalovavam nokiacky nastavovac modemu ktory aj tak nema nejake vazne exoticke funkcie ktore by ma nejakym sposobom zaujali. po restarte sa pripajam bez problemov a surfim dalej. tentokrat asi pol hodinu. zistujem ze sa netreba ponahlat obnovit spojenie a snazim sa kludne cakat timeout. spojenie naskoci samotne. takze zhrnutie: 1 x modem zadacom, 1 x pripojenie na internet od pomaranca, 1 x nastavovanie pripojenia [PDF file], N x problem s padom modemu (n dostaneme ked pocet prebrowsenych minut vydelime dvomi a pridame faktor nahodnosti +/- 10 min), 1 x mail pomarancovnikom kde som si vylial srdce. na druhej strane som bol spokojny s dosahovanou rychlostou aj s downloadom suborov (picasa, hello, miranda, onen driver pre nokia modemy). dofam ze tieto problemy s modemom budu iba docasne (ja som bol vzdy optimista) :-) a budem moct klikat ako sa mi bude pacit bez padov spojenia. btw. mozno to bolo aj tym ze ma proste odpojila BTS. kazdopadne orange EDGE sa celkom da (ale tie pady !#@#@$@!#!%$^#*#!!!)

Žiadne komentáre: